przypomnij rejestracja
Język: English / Polski

Artykuły

Karta gracza rozwojem dla polskiego esportu?

Napisał SteadY, 15/02/2011 15:40

Czy karta gracza wpłynęłaby na rozwój polskiego esportu?

Kwestia kart/licencji esportowych zawodników była poruszana w różnych miejscach. Ostatnio spotkałem się z rozmowami na ten temat w zamkniętej grupie ludzi związanych ze sportami elektronicznymi, stworzonej na portalu Facebook. Jeden z członków zaproponował takie rozwiązanie dla Ligi Cybersport. Według niego, zawodnik posiadający kartę mógłby uzyskać rabaty u sponsorów ligi. Czy to jest jednak dobry pomysł i czy wpłynęłoby to na rozwój polskiego esportu?

Moim zdaniem w żaden sposób nie pomogłoby to naszej branży. Wpadłem na ciekawy (według mnie) pomysł stworzenia kart graczy. Głównym jego założeniem byłaby promocja sportów elektronicznych wśród ludzi, którzy kierują się stereotypami i myślą, że każdy z nas (esportowców) to osoba otyła, nosząca okulary i nie wychodząca z domu. W 99 % jest to nieprawdą, więc przez wspólne działanie moglibyśmy uświadomić, o tym, że się mylą.



Czy wszystkie polskie turnieje są w stanie przyciągnąć tylu kibiców, ilu pojawiło się podczas Wielkiej Gali Cybersport w 2010 roku?

Źródło: Frag eXecutors



Zacznijmy jednak od początku. Na polskiej scenie mamy kilka większych i mniejszych lig, w których uczestniczy mnóstwo maniaków przeróżnych gier. Dodatkowo, w ubiegłym roku powstało "zrzeszenie organizacji sportów elektronicznych" - Esports Team Union, które do tej pory nie zrobiło za wiele, co jednak można zmienić. Według mnie eTu byłoby odpowiednim podmiotem do "kierowania" polską sceną esportową. Projekt mógłby być odpowiedzialny za karty graczy.

Po co te karty? Każda osoba posiadająca taki "papierek" mogłaby uczestniczyć w ligach, które zgodziłyby się na współpracę z eTu. Stworzenie karty gracza kosztowałoby 10 czy 20 zł rocznie, a zebrane pieniądze zostałyby przeznaczone na organizowanie różnego typu akcji promujących esport. Myślę, że kilka tysięcy osób zdecydowałoby się na wyrobienie "licencji na granie", dzięki czemu do esportowego budżetu trafiłaby niemała suma.

Za te pieniądze można zorganizować wiele ciekawych akcji. Moje pomysły na promocję esportu w Polsce to:

- Wykłady w szkołach gimnazjalnych i średnich. Kiedyś w wywiadzie na jednym z polskich serwisów wspominał o tym Mustang. Moja wizja jest taka, że należałoby przygotować prezentacje multimedialną i wykład, który trafiłby właśnie do młodych ludzi. Wysłać doświadczone na scenie osoby: dajmy na to, menedżera organizacji + profesjonalnego gracza i opowiadać przez godzinę o tym zjawisku, jakie czerpiemy korzyści niematerialne, czego możemy się nauczyć. Myślę, że młodzi zainteresowaliby się tym tematem.

- W Polsce mamy wiele kafejek internetowych, mniejszych i większych. Myślę, że warto byłoby dojść do porozumieniach z właścicielami takich placówek i organizować w nich małe turnieje, tak aby więcej ludzi dowiedziało się o esporcie. Reklama lokalna jest ważną sprawą dla naszego środowiska, bo co z tego, że pojawiamy się w takich mediach jak TVN, jeśli ludzie obejrzą wywiad, dowiedzą się "jak gracz godzi swoją pasję z pozostałymi obowiązkami" i nic z tego nie zapamiętają? W lokalnej prasie można zareklamować taki turniej i na pewno wiele osób przyjdzie zagrać czy nawet pooglądać.

- Stworzenie strony internetowej, na której można byłoby znaleźć podstawowe informacje na temat esportu, popularnych w tym zjawisku gier czy turniejów organizowanych nie tylko w Polsce, ale również w innych krajach. Osoba, która nie ma pojęcia o sportach elektronicznych i kieruje się stereotypami, mogłaby zmienić zdanie na ten temat. Dodatkowo można byłoby zorganizować kampanię reklamującą tę stronę, tak aby jej adres mógłby dotrzeć do tysięcy ludzi.


Wizualizacja karty gracza.

Źródło: Frag eXecutors



Myślę, że taka wizja jest odpowiednia i w polskich warunkach możną ją zrealizować. Pozostaje pytanie czy Esports Team Union byłoby w stanie zająć się stworzeniem kart graczy, bo jak wspominałem wcześniej, na razie nie mieliśmy okazji dostrzeżenia działań zrzeszenia. A może organizacje tworzące eTu mają już w planach takie "licencje"?

Sądzicie, że dzięki stworzeniu kart graczy, zebranym pieniądzom i zorganizowanym akcjom polski esport rozwinąłby się jeszcze bardziej?



R E K L A M A


ilość komentarzy: 77dodaj komentarz dotyczy:Esport

#1 | FRAGLESik | 15/02/2011 15:45 cytuj

Jeśli Pieniądze Mają Być Przeznaczone Na Turnieje I Na Wykłady W Gimnazjach To Oczywiście Sam Kupiłbym Kartę Gracza :)

 


#2 | Head'rr | 15/02/2011 15:52 cytuj

Moim zdaniem tak, mogli by coś takiego zrobić i tak jak (ci ludzie co chodzą do szkół co opowiadają ze narkotyki są nie zdrowe) to mogła by być parę takich ludzi co by opowiedziało o esporcie.

A co do karty gracza jestem za jak by się odwiedzało takie większe imprezy lanowe to ludzie co powsiadają taka kartę mogli by wchodzić za darmo, a kto by nie miał musiał by na bramce zapłacić 10zł za wejść, każdy był by też rozpoznawalny z tą kartą;)

 


#3 | lesiu | 15/02/2011 15:54 cytuj

Oczywiscie, ze tak. Jestem jak najbardziej za ! :)

 


#4 | END | 15/02/2011 15:59 cytuj

jestem za... Na pewno niczemu nie zaszkodzi, a może tylko pomóc :D

 


#5 | .[pro]gram. | 15/02/2011 16:01 cytuj

Bardzo dobry pomysł ;)

 


#6 | _FasT_ | 15/02/2011 16:21 cytuj

Bardzo dobry pomysł. Wkońcu na infie będzie można pograć w Csa :)

 


#7 | OryginalpAC | 15/02/2011 16:28 cytuj

Jak najbardziej jestem za , na ESL już jest taka karta do kupienia za 9$? a może euro dokładnie nie pamiętam

 


#8 | LukasoN | 15/02/2011 16:39 cytuj

Fajna rzecz ;D

 


#9 | lol2x | 15/02/2011 16:50 cytuj

#7 tak tylko eslowa karta nie oszukujmy się kija daje :)

 


#10 | keviN | 15/02/2011 16:52 cytuj

jak najbardziej popieram, więcej ludzi zainteresowało by się naszym środowiskiem xD ;D

 


#11 | Gba | 15/02/2011 16:59 cytuj

bardzo dobry pomysl

 


#12 | methanol334 | 15/02/2011 17:04 cytuj

Myślę, że kolega bardzo mądrze napisał, niby taki głupi mały papierek pozwolił by zbudować jeszcze większe imperium eSportowe. Tylko czy aby na pewno wszyscy ważniejsi menadżery firm chcieli by współpracować z takim udoskonaleniem ?
Właśnie takie pytanie na tą chwilę powinno się nam nasuwać, chciałbym również dodać iż ten pomysł jest strzałem w przysłowiową '' dziesiątkę '', będziemy wytrwale czekać aby ta sprawa szczęśliwie i w pozytywnym skutku doszła ku końcu.


Z poważaniem methanol, Pozdrawiam.

 


#13 | OryginalpAC | 15/02/2011 17:14 cytuj

#9
Uczestnictwo w ESL Amateur Series / ESL Pro Series
Szybsze zapisywanie się na turnieje offline
Większe bezpieczeństwo konta
Możliwośc udziału w specjalnych ligach Trusted
Skrócony czas oczekiwania na przyjęcie do ligi
Potwierdzenie Twojej tożsamości

 


#14 | xD | 15/02/2011 17:31 cytuj

ciekawe kto bedzie placil jakies smieszne sumy tylko po to zeby pograc..

 


#15 | fpisz_nik | 15/02/2011 17:36 cytuj

To by było nie ziemskie ! Ale czy da się to załatwić ? :

 


#16 | f0xet | 15/02/2011 17:49 cytuj

Dobry pomysł lecz czy da on radę na dużą skalę, Wiele ludzi zapewne nie uwierzy w te słowa, ale pomysł jest jak powiedział eNN jest NIE ZIEMSKI. Tak więc powodzenia jak będzie taka możliwość zapewne sam wyrobie sobie taką kartę.

// Post edytowany 1 raz. Ostatnia edycja: 15/02/2011 17:50
 


#17 | efastbit <3 | 15/02/2011 17:50 cytuj

pomysł bardzo dobry,
wydać marne 10, 20 zł to nic w porównaniu z jakąś imprezą esportową!
"wykład " w gimnazjum też świetny pomysł, ale wątpie żeby ktoś pozwolił na takie cos.
według dorosłych to "mącenie młodym ludziom w głowach"
już teraz gdy gram 3-4 godz. dziennie rodzice twierdzą, że jestem uzależniony od komputera xD

 


#18 | ` Swiety | 15/02/2011 18:26 cytuj

w teorii pomysł rewelacyjny tylko zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce . Oby się udało. Pozdrawiam : )

 


#19 | First | 15/02/2011 18:29 cytuj

No no jak dla mnie rewelacja :PP

 


#20 | Alexand3r | 15/02/2011 18:29 cytuj

Jestem za podoba mi się kwestia kafejek internetowy, gdyż można by było zagadać szefa kafejki i zorganizować ala lan/turniej cs 1.6 i wiele innych gier,więcej by było turniejów/lanów w polsce i także więcej by było słychać w kraju na świecie o e-sporcie.

// Post edytowany 2 razy. Ostatnia edycja: 15/02/2011 18:36
 


#21 | fpisz_nik | 15/02/2011 18:32 cytuj

efastbit <3 @ 15/02/2011 17:50 pomysł bardzo dobry,
już teraz gdy gram 3-4 godz. dziennie rodzice twierdzą, że jestem uzależniony od komputera xD

ZNAM TEN BÓL :

 


#22 | aFF | 15/02/2011 18:33 cytuj

Ja bym kupił taką kartę :D
^UP ja też znam skądś ten ból :D

 


#23 | noise | 15/02/2011 18:36 cytuj

I tak nikt z tym nic nie zrobi, więc... :]

 


#24 | Alexand3r | 15/02/2011 18:37 cytuj

Jaki gracz nie zna tego bólu żaden.

 


#25 | marxeloff | 15/02/2011 18:53 cytuj

1# popieram!

 


#26 | methanol334 | 15/02/2011 19:20 cytuj

@shak nie spamuj jeśli masz już coś napisać niech to będzie coś sensownego...

 


#27 | lol2x | 15/02/2011 19:28 cytuj

#13 no dobrze, ale co z tego jak w Polsce nic z tych rzeczy nie istnieje? :)

 


#28 | Head'rr | 15/02/2011 19:34 cytuj

#lol2x właśnie :D To chyba zrobili na korzyść Niemców bardziej:D

 


#29 | tomasz0ff | 15/02/2011 19:35 cytuj

Esport jest dzięki temu zajebisty, że każdy może za darmo odpalić cs'a i spróbować swoich sił w esl i innych ligach. Wiele straci na tej zajebistości jeśli będzie płatny.
Nie każdy jest kopią Matki Teresy i nie każdy będzie kupował jakieś bzdurne karty gracza, żeby polski esport się rozwinął. W szkołach promują ruch, sport, zdrowe odżywianie itd. młodzież już nie jest tak chętna do tych rzeczy jak kiedyś, a wy chcecie przekonać właścicieli tych placówek żeby was tam wpuścili i pozwolili wam opowiadać o esporcie:/

BEZ SENSU!

Wolę czytać na tej stronie artykuły rzadziej, ale o lepszym przekazie.
Pisane na siłę i pomysł jest idiotyczny

 


#30 | lol2x | 15/02/2011 19:43 cytuj

#32 a kto Ci każe płacić? wolne stowarzyszenie i wolne członkostwo w nim :O

 


#31 | Zupa z Bobra | 15/02/2011 19:57 cytuj

Pewnie był kupił, ale przede wszystkim to świetny pomysł żeby promować e-sport w Polsce. W innych państwach są kanały esportowe w tv itp. A w Polsce e-sport leży ;/

 


#32 | aSq | 15/02/2011 20:18 cytuj

Teraz wielu jest za, a ja jestem ciekawa czy w momencie wejścia takich kart na rynek ktokolwiek zapłaciłby.

 


#33 | Tw@rdy | 15/02/2011 20:22 cytuj

Dla mnie super GL!!!

 


#34 | skr | 15/02/2011 20:28 cytuj

#34 gdyby w Polsce powstał kanał esportowy w tv i tak oglądali by go tylko właśnie "esportowcy", wierzysz w to, że powiedzmy, jakieś 30letnie małżeństwo siedzi przed telewizorem i zmienia sobie kanały, bo nic ciekawego nie leci, po drodze trafiają na relacje z jakiegoś meczu w csa, może zostawią na 5 minut po czym stwierdzą "co za bzdury" i będą szukali dalej, może nieliczni by się w ten sposób do czegoś takiego przekonali.
Ja sądzę, że jeśli nasz esport ma się rozwijać, to każdy powinien zacząć najpierw zmieniać siebie, bo co nam po kanałach w telewizji itp. jeśli połowa sceny to banda idiotów i hejterów (nie obrażając oczywiście ludzi normalnych), więc jak tu się rozwijać, iść do przodu, wejdźcie sobie na stronę cybersportu, wczoraj pojawił się tam news o nowej dywizji csa, chłopaki po 16 lat, ale strzelają bardzo dobrze i coo? Oczywiście odezwali się Ci, którzy osiągnęli najwięcej i większość to zwykły hejting. Więc jak ktokolwiek ma się na tej scenie wybić i jakoś wbić do tej czołówki jak każdy od razu skazywany jest na porażkę, można by tak opisywać wiele sytuacji, więc po prostu warto by zmienić trochę myślenie "esportowców", a później zająć się wielkimi projektami.

// Post edytowany 1 raz. Ostatnia edycja: 15/02/2011 20:28
 


#35 | SpaM | 15/02/2011 20:39 cytuj

dobry pomysł ;)
sam bym se taką kupił ;p

 


#36 | OryginalpAC | 15/02/2011 20:50 cytuj

#30

Ja tylko przedstawiam jakie są możliwości posiadania tej karty , jeżeli się ją posiada nie twierdzę , że jest ona nadzwyczajna lecz jednak są jakieś "zalety" tej karty

a wracając do tematu to czekam na kolejną dawkę informacji

// Post edytowany 1 raz. Ostatnia edycja: 15/02/2011 20:50
 


#37 | krychakk | 15/02/2011 21:06 cytuj

Zupa z Bobra @ 15/02/2011 19:57 Pewnie był kupił, ale przede wszystkim to świetny pomysł żeby promować e-sport w Polsce. W innych państwach są kanały esportowe w tv itp. A w Polsce e-sport leży ;/
U nas większość rzeczy leży...

 


#38 | jerry | 15/02/2011 21:07 cytuj

super pomysł!

 


#39 | defRE | 15/02/2011 22:12 cytuj

Kapitalna sprawa, popieram inicjatywe :) Życze szczerego powodzenia tej akcji :)

 


#40 | lol2x | 15/02/2011 22:17 cytuj

Wszyscy życzą powodzenia w akcji, ale ja nie widzę by gdziekolwiek, ktokolwiek wyrażał chęć podjęcia się jej...

 


#41 | OryginalpAC | 15/02/2011 23:15 cytuj

w jakim sensie chęć podjęcia ?

 


#42 | techn1c | 15/02/2011 23:47 cytuj

#37: true, true.

 


#43 | JejQQ | 16/02/2011 01:21 cytuj

jEjQQqq 2gi pzpn powstanie :)) słit :)

 


#44 | dev absolut | 16/02/2011 02:28 cytuj

I wszystko po to, żeby nie musieć się uczyć i siedzieć całe życie przed komputerem...
Obudźcie się ludzie i weźcie książkę do ręki, zamiast kierować się złudnymi nadziejami nt. rzekomego "rozwoju e-sportu w Polsce". Cybersport nie pociągnie wszystkiego, jest hegemonem na polskiej scenie, wyznacza kierunek wszystkich działań, a jak wiemy konkurencja jest motorem napędowym rozwoju. U nas jej niestety brakuje.
Organizacja, o której wspomniał SteadY powinna rzeczywiście zacząć coś działać, może właśnie w tym kierunku.
Karta jak karta, każdy dzieciak chciałby ją mieć,(nawet gdyby z niej nie korzystał) tak o żeby pokazać kolegom. Ale mimo wszystko kasa wpływałaby na konto owej organizacji, tylko pytanie nasuwa się jedno - czy byłaby dobrze spożytkowana?
Druga kwestia to ta dotycząca promocji e-sportu. Sądzę, że z początku miałoby to wzięcie ale wkrótce nasz "e-sport" wyparłby SPORT, bo przecież "sport to zdrowie".
W tej kwestii jestem realistą, a nie szalonym optymistom. Chciałby żeby było trochę lepiej(nie to co w Korei), bo narazie e-sport stawia się na równi z "mistrzostwami świata w układaniu dachówki"(przypominam występ LUq'a w TVN).
Łatwa kasa przyciąga masę idiotów(tak własnie idiotów - skończonych impotentów intelektualnych, których podziwiam za to, że chociaż potrafią włączyć komputer), a to mówi samo przez się. Kretynów w tym kraju mamy dosyć :)
Trochę zboczyłem z tematu, ale btw. popieram taką inicjatywę.

 


#45 | Tomsass | 16/02/2011 06:23 cytuj

Dobry pomysł :)

 


#46 | 3rk | 16/02/2011 07:37 cytuj

"kierują się stereotypami i myślą, że każdy z nas (esportowców) to osoba otyła, nosząca okulary i nie wychodząca z domu. W 99 % jest to nieprawdą" oj zonic zonic grabisz sobie ^^

 


#47 | piotrek3888 | 16/02/2011 09:15 cytuj

Dobry pomysł ja jestem za w 120%

 


#48 | F1X | 16/02/2011 10:02 cytuj

Pomysł jest świetny, ale ile osób kupiło by kartę? 400-600 osób to zbyt mało.

Rezultaty tej akcji zobaczymy po sprzedaniu kilku tysięcy kart. Czy ktoś się tego podejmie?

// Post edytowany 1 raz. Ostatnia edycja: 16/02/2011 10:03
 


#49 | piotrek3888 | 16/02/2011 10:47 cytuj

ale przecież w ESL są już jakieś karty

 


#50 | Kero. | 16/02/2011 11:16 cytuj

Jestem za ale inny wygląd bo ten jakiś marny ;) a z reszta i tak ja na to nie patrze .

 


#51 | General | 16/02/2011 12:21 cytuj

Karta gracza rozwojem polskiego esportu?

Nie ma takiej opcji. I skonczcie gadac o tym eTu, bo to jakis pic na wode.

 


#52 | maksiu | 16/02/2011 12:35 cytuj

ha ha ha
nie realne
nic to nie da
bez sensu

jak czytam takie artykuły to smiech na sali, jakie kafejki? w polsce kafejki wygineły albo pozostały takie w których działa jeszcze win98... sam kiedyś szukałem kafejki na turniej, nie wymagałem zbyt dużo 10 komp po 100 fps - NIE REALNE

co taka karta miałaby niby pomagać/oferować , jakie ligi? w polsce są dwie ligi na których finaliści to stali bywalcy,

co to etu? kolejne pseudo stowarzyszenie po psse, które miało promowac e sport?
wykłady na szkole? hahah jakie podacie przykłady? moze 10 graczom w polsce ten sport dał zarobek przeliczając to na libcze graczy w polsce to setne promila

autor tego tematu to kolejny zbawiciel polskiego e sportu ktory kartami chce podbic świat
weźcie sie lepiej za gre, a nie kombinowanie

 


#53 | maksiu | 16/02/2011 12:35 cytuj

ha ha ha
nie realne
nic to nie da
bez sensu

jak czytam takie artykuły to smiech na sali, jakie kafejki? w polsce kafejki wygineły albo pozostały takie w których działa jeszcze win98... sam kiedyś szukałem kafejki na turniej, nie wymagałem zbyt dużo 10 komp po 100 fps - NIE REALNE

co taka karta miałaby niby pomagać/oferować , jakie ligi? w polsce są dwie ligi na których finaliści to stali bywalcy,

co to etu? kolejne pseudo stowarzyszenie po psse, które miało promowac e sport?
wykłady na szkole? hahah jakie podacie przykłady? moze 10 graczom w polsce ten sport dał zarobek przeliczając to na libcze graczy w polsce to setne promila

autor tego tematu to kolejny zbawiciel polskiego e sportu ktory kartami chce podbic świat
weźcie sie lepiej za gre, a nie kombinowanie

 


#54 | Duday | 16/02/2011 13:13 cytuj

W Szczecinie jest parę takich kafejek i na pewno znajdą się osoby aby zrobić taki turniej LAN, nawet padł taki pomysł od Tomka żeby teraz w ferie (zach-pom ma teraz) w jakieś szkole taki turniej zrobić żeby młodym pokazać, że to nie jest tak jak uważają jego rodzice. W sumie młody sam jestem ale mam parę lat gry i doświadczeń z tego, że ogólnie e-sport to nie jest tylko siedzenie przed komputerem i klikaniem w myszkę. My zamiast popierać takie akcje często je krytykujemy np. po ch.. nam takie coś jestem pro elo zaje. w tą grę i nie potrzebni nam inni gracze itp., i zamiast docenić to, że ktoś chce zmienić podejście starszych ludzi do e-sportu to właśnie jak wyżej napisałem krytykujemy.

Nawet jeśli parę osób piszę, że nie zapłaci to nie powinno zniechęcać tych co próbują właśnie coś zmienić i wprowadzić te karty. Pomyślmy 10 zł za wyrobienie takiej karty i np. 1000 osób za nie zapłaci to i tak jest 10 000 zł a za to można zorganizować nie jeden turniej w Polsce.

Ja nie jestem jakimś poważnym graczem, gram oczywiście dla zabawy ale jak już gram w jakimś turnieju to chcę zajść jak najdalej i stawiam sobie wyższe cele niż tylko ugranie parę rund i jeśli miałyby być turnieje to lepiej żeby były kwalifikacje i to już na jakimś poziomie i zrobić kategorię np. low,med,high. Bo taka drużyna 14-nasto latków pojedzie na LAN'a zapłaci i nawet może nie ugrać żadnej rundy, lepiej żeby był taki wyrównany poziom ale oczywiście nie patrzmy już na jakieś IEM lub polskie finały WCG itd.

To tyle na ten temat, w skrócie - POPIERAM - jak najbardziej.

 


#55 | habalasz | 16/02/2011 13:27 cytuj

Tak , bardzo ten pomysł mi się podoba , wyrobienie karty , nazbieranie pieniędzy , organizowanie lanów w małych/większych miejscowościach napewno by wypaliło . Jak najbardziej za !

 


#56 | pyo | 16/02/2011 13:44 cytuj

jakbym mial 200zl rocznie placic to czesc

 


#57 | Duday | 16/02/2011 15:07 cytuj

Kto tak napisał, że 200 zł?

 


#58 | =dd | 16/02/2011 15:31 cytuj

@ 16/02/2011 12:35 ha ha ha
nie realne
nic to nie da
bez sensu

jak czytam takie artykuły to smiech na sali, jakie kafejki? w polsce kafejki wygineły albo pozostały takie w których działa jeszcze win98... sam kiedyś szukałem kafejki na turniej, nie wymagałem zbyt dużo 10 komp po 100 fps - NIE REALNE

co taka karta miałaby niby pomagać/oferować , jakie ligi? w polsce są dwie ligi na których finaliści to stali bywalcy,

co to etu? kolejne pseudo stowarzyszenie po psse, które miało promowac e sport?
wykłady na szkole? hahah jakie podacie przykłady? moze 10 graczom w polsce ten sport dał zarobek przeliczając to na libcze graczy w polsce to setne promila

autor tego tematu to kolejny zbawiciel polskiego e sportu ktory kartami chce podbic świat
weźcie sie lepiej za gre, a nie kombinowanie

VOUCH

 


#59 | lkz1 | 16/02/2011 15:45 cytuj

pomysł może i dobry, ale znając polskę nic z tego nie będzie -.-

 


#60 | Ejcu | 16/02/2011 16:25 cytuj

I wy się jeszcze pytacie czy to ma sens. To powinni wprowadzić jak dowód osobisty
tylko nie od 18 lat !

 


#61 | Ejcu | 16/02/2011 16:25 cytuj

I wy się jeszcze pytacie czy to ma sens. To powinni wprowadzić jak dowód osobisty
tylko nie od 18 lat !

 


#62 | FRAGLESik | 16/02/2011 16:27 cytuj

Byłoby Dobrze Gdyby LAN'y Za Nazbierane Pieniądze Odbywały Się W 3-4 Największych Miastach Wojewódstwa, Oczywiście Oddalonych Od Siebie W Odpowiedniej Odległości. :)

 


#63 | QuaLitY | 16/02/2011 17:11 cytuj

Fajna rzecz do kozaczenia; )

 


#64 | niku | 16/02/2011 17:33 cytuj

Nom bardzo dobry pomysł jestem za ale to i tak jeszcze nic nie wiadomo

 


#65 | shavo | 16/02/2011 22:34 cytuj

Trochę śmieszą mnie komentarze "jestem za!", no ale lepiej tego nie będę komentował...

 


#66 | LUK[ZGq] | 16/02/2011 22:49 cytuj

super pomysl ,napewno by rozwina esport w PL

 


#67 | I'm Hardcor | 16/02/2011 23:23 cytuj

popieram ejcu :D

 


#68 | Joker !? | 17/02/2011 02:02 cytuj

Najpierw to tych młodych ludzi trzeba nauczyć odrobiny kultury wobec innych bo do współzawodnictwa w którym byłoby trzeba podpisać się imieniem i nazwiskiem to im daleko.

 


#69 | Duday | 17/02/2011 10:58 cytuj

#68
To już byłaby przesada uczyć młodych kultury wobec innych. Niestety ale wydaje mi się, że to już nie od nas zależy :P

 


#70 | ChupaCk | 17/02/2011 13:41 cytuj

Oczywiscie popieram artykul SteadY'ego. Zawsze w planach mialem zorganizowanie akcji, ktora przedstawialaby sporty elektroniczne, poniewaz nadal wiekszosc spoleczenstwa traktuje to jako bezuzyteczna rzecz i siedzenie godzinami przed komputerem. Fajnie by bylo, aby w koncu ludzie przekonali sie do esportu i uwierzyli, ze wcale nie musi sie to wiazac z np. brakiem czasu na nauke (mowa tutaj w szczegolnosci o rodzicach).
Konczac swoja wypowiedz, chcialbym dodac rowniez, ze Karta Gracza jest rowniez ciekawym rozwiazaniem, ktore przyblizy do sceny spolecznosc grajaca i jeszcze nie grajaca ;D

 


#71 | Graven | 17/02/2011 16:21 cytuj

Wydaje mi się, że taki pomysł jest bardzo dobry.
Przecież ludzie którzy by to organizowali w szkołach nie mówili by tylko o dobrych stronach e-sportu tylko o tych złych również. Poza tym jest to 10x ciekawsze od pogadanek np. o narkotykach, bo to i tak nie trafia do młodego pokolenia, każdy ma to gdzieś i nikt tego nie słucha...

#68

Odrobinę kultury każdy posiada, a jeśli chcesz mieć kulturę to najpierw trzeba zmienić sejm, bo nawet oni jej nie posiadają ...

A poza tym takie oderwanie w szkole od nauki na jakieś mistrzostwa czy coś znacznie poprawiły by morale uczniów, a nie tylko nauka i nauka...

 


#72 | Zonk | 17/02/2011 16:55 cytuj

#46
Powaliłeś mnie tym :D

 


#73 | RAKET FJUEL | 18/02/2011 16:11 cytuj

A przy pomocy tej kary można by wyjechać za granicę bez paszportu?!

 


#74 | Head'rr | 18/02/2011 16:45 cytuj

#73 Ta pewnie i płacić nią w makro. ;)

 


#75 | Wieszcz | 18/02/2011 22:06 cytuj

Hahaha proszę was nie ośmieszajcie sie.

 


#76 | Ichigo | 02/03/2011 14:09 cytuj

kurcze az mi sie lepiej zrobilo jak przeczytalem takie cos czuje sie jakbysmy byli jedna wielka rodzina ja sam bym z bratem z checia taka karte sobie zafundowal :)

 


#77 | kondix | 02/03/2011 21:10 cytuj

#76
Mi tak samo sie lepiej zrobiło gdy zobaczyłem artykuł , który potwierdza , że my jesteśmy jedną wielką rodziną. Takie akcje naprawdę pomogły by polskiemu eSportowi. Jak dla mnie to jest świetny pomysł. Gratuluje SteadY'emu za znakomity pomysł. Sam kontaktuje się z różnymi kafejkami w moim mieście (Częstochowa) , ale narazie nic z tego nie wychodzi. Prawdą jest też to , że ludzie starsi i nie tylko , którzy nie zagrali choć raz w CS'a , twierdzą , że my jesteśmy ograniczeni umysłowo i spędzamy tylko czas na graniu w gry. To nie jest prawda i tylko my o tym wiemy , niestety. Granie u siebie w domach na swoich komputerach to jest świetna zabawa i rozrywka , ale naprawdę bardzo polecam zagrać choćby w najmniejszym LAN'ie , ponieważ to są dopiero emocje .

// Post edytowany 1 raz. Ostatnia edycja: 02/03/2011 21:11
 


OSTRZEŻENIE: Wszystkie komentarze na portalu Frag-eXecutors.com są monitorowane. Nie obrażaj nikogo, pisz na temat i sprawdź pisownie. Niepodporzadkowanie się do tych zasad będzie się wiązało z usunięciem Twojej wiadomości.

Załóż konto w 20 sekund, by wygodniej komentować!

Nie jesteś zalogowany lub nie posiadasz konta na Frag-eXecutors.com.


Filtr artykułów


mpq.name_tag('joe@smith.com');